Företagsabonnemang – Jämför mobilabonnemang för ditt företag 

Det moderna samhället drivs inte av traditionella ”9 till 5 arbetsdagar” längre. Många bolag kräver nästan att deras anställda även arbetar under udda timmar och går att nå under tider de inte är på kontoret. Det är därför arbetsmobiler har blivit det största och viktigaste verktyget i näringslivet. Men med en företagsmobil följer även ett företagsabonnemang, vilket ska man då ha?

Företagsabonnemang är utformade för dem som använder sina telefoner för att bedriva en mer flexibel verksamhet. Dessa mobilabonnemang har vanligtvis ett större fokus på möjligheter till internationella samtal, och med en väl fungerande support för att säkerställa så att eventuella tekniska problem kan lösas så snabbt som möjligt. Det finns en del saker som urskiljer sig från ett vanligt telefonabonnemang, nedan listas några av de viktigaste sakerna som ingår i ett abonnemang för just företag. Du kan även läsa mer om företagsabonnemang på billigastemobilabonnemang.nu/foretag/ för mer information.

Vad du behöver tänka på! 

  • Telefonen

Om du behöver en ny smartphone för att maximera din produktivitet eller om du bara vill behålla dina personliga telefon för arbetet, så finns det gott om företagsabonnemang tillgängliga som levereras med de senaste uppdateringarna. Olika operatörer erbjuder olika telefoner så det kan vara värt att ta reda på vilken du vill ha eller behöver.

  • Abonnemangets månadskostnad

De flesta abonnemang betalas på månadsbasis. Du kan ibland välja att betala helår eller halvår men då kan priserna förändras.

  • Data

De flesta företag genomför merparten av sitt arbete på nätet, så att data/surf är en nyckelfråga när man jämför abonnemang. Om du kommer att skicka och ta emot stora filer spelar detta en viktig roll för din verksamheten. Välj en lösning med tillräckligt hög data.

  • Nätverk (3G och 4G)

Olika mobilnät har olika nivåer av täckning. Att veta vilket nätverk som erbjuder den bästa täckningen för din verksamhet kan hjälpa dig att undvika anslutningsproblem. Vi rekommenderar alltid 4G.

  • Företagsstöd och support

En av de viktigaste försäljningsargumenten för mobilabonnemang åt företagare är deras kundtjänst och support. Teknisk assistans, finansiella rådgivning och affärsapplikationer är alla incitament som operatörer erbjuder, och dessa kan avsevärt öka deras värde utanför deras vanliga inneslutningar.